Betraktelse 30: One Night In Paris

One Night In Paris är för er som inte är alltför insatta i Paris Hiltons liv hennes p-rulle som hennes ack så generösa ex kastade upp på internet strax efter att de gjort slut med varandra. I och med att Paris lanserar en docka som föreställer henne kände jag mig tvungen att betrakta hennes omtalade film för att kunna återskapa varje liten scen av den med en äkta Paris-docka.

Jag måste säga att jag är riktigt besviken för som den oskuldfulla 17-åring jag faktiskt är hade jag förväntat mig lite mer... ja, lite mer helt enkelt, vi snackar ju trots allt om en av USA's mest kända partytjejer. Jag tycker att det borde varit lite mer action genom hela filmen, jag menar, vad hände med hennes vilda partysida? Försvinner den så fort hon lämnar dansgolvet eller har det med alkohol att göra?

Hur det än må vara med Paris partysida kan jag konstatera att det är mer upphetsande att glo på grodor som parar sig än att se på One Night In Paris.



Kommentarer
Postat av: Lena

Nästa då? komigen! en till!

Postat av: Michael

Fantastiska betraktelser... Jag kom in på bloggen via kokosnöt-betraktelsen, och avslutningen på den är magnifik...
"Varför är den här då? Det finns en enkel färklaring på denna fråga. Den finns här för att föra kokospalmen vidare till andra kontinenter. Det är nämligen på kokospalmen som kokosnöten växer. När kokosnöten är tillräckligt stor kastar kokospamlen ner kokosnöten i havet så att den kan växa upp och bli en stor fin kokospalm på andra sidan havet. Kokosnöten är alltså ett frö."
Kort och koncist... Inte ett ord om människor, pengar, livsmedelskedjor eller sjukdom/hälsa...
De flesta andra betraktelserna är lika snärtiga och nyktert konstaterande, så min kommentar är: Wow!!!

2007-09-10 @ 14:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback