Betraktelse 19: Bo-Erik alias Biogasbubblan

Betraktelse 19: Bo-Erik alias BigasbubblanBiogasbubblan heter egentligen metamorfos och är skapad av Monica Gora. Den ska vara en symbol för Linköpings satsning på biogas.

Kommunen lade ner en miljon kronor på denna skapelse. En miljon! Det enda den där saken gör (förlåt mig, Bo-Erik) är att stå där. Den är inte ens snygg. Folk leker med den. Folk pissar och kladdar på den.

Vad ska den egentligen göra? Den där miljonen hade kunnat gå till bättre saker, t.ex. mig. Jag skulle använda dessa pengar till så mycket bra saker, ni skulle inte ens kunna tänka er hur bra mitt liv skulle kunna bli.

Nej, inte ska vi slösa pengar på vårt folk. Vi skaffar oss en ful skulptur som kan pryda en gräsmatta! Vem är det som kläcker alla strålande ideér? Jag blir nyfiken. Vem är det som tycker att det är värt att spendera pengar på en biogasbubbla när det finns så många andra ställen som behöver pengar?

Kommuner i ett nötskal.

Bo-Erik, jag vill inte att detta ska påverka vår relation på något sätt. Det här är inte ditt fel!

Kommentarer
Postat av: lena

Säg mig, min vän, vad är ett nörskal? Och "Folk pissar och kladdar på den" Fin visningsbild på msn...:P

Postat av: Lena

Kajsa, jag har samlat in lite namn här på sistone...Det är x stycken som vill att du ska uppdatera denna blogg! På momangen!

2006-09-22 @ 22:55:51
URL: http://lena.webblogg.se
Postat av: pasta

betrakta något nytt snart!

2006-10-01 @ 19:07:43
URL: http://monstersoppa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback