Betraktelse 5: IKEA

Betraktelse 5: IKEAIKEA lockar till sig tusentals människor från alla världens hörn! Alla älskar Ikea och det märks, där det finns nämligen alla sorter, från barnfamiljer till ensamma singlar som är runt 45 år.

Som vi alla vet var det Ingvar Kamprad som grundade Ikea 1943. Han är idag en av världens rikaste människor, inte så konstigt med tanke på att Ikea finns över hela världen. Det är alltså Kamprad vi har att tacka för all Ikea-mani. Det är hans fel att jag gång på gång ger mig av till Ikea, fylld av förväntningar för att sedan komma hem djupt besviken.

Ikea kan, på några få sekunder, ta mig från himlen till helvetet. Jag blir irriterad över de människor som är där. Varför går de så sakta? Är det en slags Ikea-gångstil? Att gå riktigt sakta så att alla runtomkring blir måttligt irriterade, eller är det bara för att hela Ikea är söligt?

Jag har fått en uppfattning om Ikea som är helt felvriden, det ska vara så otroligt underbart men det är det aldrig. Jag kommer nog aldrig bli av med den uppfattnmingen för visst finns det många fina saker där. Det är bara det att allt går så långsamt. Jag klarar inte av människor som bara står och tar plats överallt.

Mina Ikea-dagar är räknade. Jag går inte dit igen om jag inte måste. Klart slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback