Betraktelse 3: Curlingföräldrar

Betraktelse 3: CurlingföräldrarCurlingföräldrar, de putsar upp vägen åt sina barn så de lätt kan glida fram här i livet utan några som helst svårigheter, eller?

Curlingföräldrar ska ofta hjälpa sina barn med någon speciell idrott där de ska skövla framgång likt en skördande skördetröska ute på ett fält. Deras barn är de mest talangfulla någonsin. Om det otänkbara nu skulle hända, att barnet säger att han/hon inte vill ägna sig åt just den här sporten då kommer förklaringen att det bara är en fas ofta upp. Det är trots allt mamma och pappa som vet bäst!

De är med på varenda träning och pushar, ibland är det till och med föräldrarna som är tränaren. Många gånger får deras barn extralektioner där de ska lära sig ännu mer, allt för att de ska bli bäst.

Dessa föräldrar är med på matcherna och hurrar när deras älsklingar vinner, om de inte vinner blir det dubbelt så mycket träning. Allt för att just deras barn ska bli bäst och vinna OS.

Vart leder nu denna framgångsmani där föräldrarna lever genom sina barn? Många gånger svalnar barnens intresse på grund av att föräldrarna tvingar dem att hålla på med just den här sporten, ibland leder det till en framgångsrik karriär.

Vad skulle inte jag ge för att mina föräldrar hade sagt åt mig att fortsätta lära mig spela trumpet? Inget. Även om jag idag ångrar att jag slutade spela så vet jag att jag inte hade tyckt att det var kul om jag var tvingad till att göra det. Jag tackar mina föräldrar innerligt för att de inte har tvingat på mig någon slagt sport eller något instrument. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback