Betraktelse 2: Badgäster

Betraktelse 2: BadgästerBadgäster. Det finns tusentals av dem, jag tänkte koncentrera mig på dessa barnfamiljer som tar sig till kommunala pooler där inträdesavgiften är högre än vattennivån.

Dessa tyranner invarderar pooler över hela landet. De låter sina små änglar springa omkring utan kläder som om det våre en nudistpool för barn. Snälla föräldrar, klä på era barn! Bara för att de endast är miniatyrmänniskor betyder inte det att de kan näcka på en vanlig badplats!

Det är många föräldrar som har spädbarn. Dessa små hjälplösa personerna kan inte ens simma. De kommer inte komma ihåg att ni har varit och badat. Så snälla, låt oss slippa se en mamma amma sina barn på en offentlig badplats. Alla tycker inte att det är trevligt, om du måste amma ditt barn, gör det där ingen ser dig.

Det finns självklart äldre barn som är runt 7-8 år. Dessa barn invarderar ofta den stora poolen där slagsmålen om badleksakerna är många. Vissa tycks till och med försöka samla på sig alla leksaker som finns. Jag undrar bara, vad ska de ha dem till? I jakten på fler badleksaker hinner de knappast leka med de leksaker de redan har håvat in. Dessa egotrippade barn verkar inte ha någon tanke på de andra barnens (läs min) vilja att leka med dessa leksaker. Dessa barn har också en tendens att kissa i poolen vilket inte är det bästa en person kan åstadkomma. Det är aldrig trevligt att bada i någon annans kiss, det är inte ens trevligt att bada i sitt eget kiss.

Fast borde inte barnfamiljer få ha en fristad där barnen kan leka och bada? Jo, självklart! Jag anser därför att alla barnfamiljer med barn under 10 år införskaffar sig en egen pool där baranen kan kissa i vattnet bäst dom vill, där de kan ta alla leksakarna och där mammorna kan amma sina barn i lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback