Betraktelse 1: Första inlägget

Det första inlägget. När det gäller att starta en ny blogg är det första inlägget viktigt. Det är det som ska trollbinda läsare från alla håll, som ska ge en bild av vad bloggen kommer att vara.

Många väljer att starta sitt bloggande med en presentation. En presentation som de anser vara verklighetstrogen. Jag ska berätta en sak för dig: En presentation kan aldrig vara objektiv! Det återspeglar inte verkligheten!

Jag tänker inte inleda med en presentation, det förvirrar bara. Ni kommer ändå inte lära känna mig. Ni tröttnar snart på detta och hittar sedan något nytt att läsa. Något roligare.

Nu tillbaka till min betraktelse. Som sagt, det är populärt att inleda sin blogg med en presentation. Ett annat populärt fenomen är att berätta att det är det första inlägget vilket synes väldigt onödigt eftersom att det är ganska uppenbart. Min personliga favorit i inledande inlägg är när personer skriver om vad bloggen kommer handla om. Då får jag en aning om det är värt att läsa följande inlägg eller om det är totalt skräp som borde ignoreras.

Som många kanske har förstått så ska min blogg handla om betraktelser. Jag ska betrakta vardagliga saker så som päron och böcker. Allt ska betraktas. Varför? Helt enkelt för att jag har för mycket fritid, speciellt nu på sommaren.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Heja Kajsa! Jag kommer läsa din blogg. Massor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback